ابزار ها و وسایل ورزشی مورد نیاز | بیماری

: ابزارا و وسایل ورزشی لازم – قسمت دوم

در قسمت اول از این مقاله درباره وسایل ورزشی کلی لازم داخل  کیف ورزشی واسه یه فردی که تازگیا می خواد ورزش کردن رو شروع کنه، به طور مفصل صحبت کردیم در این مقاله می خوایم درباره ابزارای کم هزینه واسه ورزش در خونه  و وسایل ورزشی لازم رشته های ورزشی یوگا، پیلاتس، ایروبیک و چیزای دیگه ای به جز اینا صحبت کنیم.

هدف ما از این مقاله، آشنا شدن شما با این ابزارای کم هزینه س تا فهمیده باشین با همین وسایل هم می شه به تناسب اندام رسید.

وسیله ها و وسایل ورزشی لازم

طناب

طناب زدن یه ورزش کم هزینه و عالی واسه سوزوندن چربی های اضافه بدنه. جالبه بدونین که هر دقیقه طناب زدن باعث سوزوندن ۱۰ تا ۱۲ کیلو کالری انرژی می شه.

واسه خرید طناب مناسب، مهم ترین فاکتوری که باید به اون دقت کنین، طول طنابه. واسه این که بفهمین طول طناب مناسب قد شما چقدره، یه پای خود رو وسط طناب بذارین بعد دسته طناب رو بالا بیارین، وقتی طول طناب واسه قد شما مناسبه که دسته طناب تا وسط قفسه سینه تون بالا بیاد.

POWER LOOP یا نوارای کشی تراباند

نوارای کشی با جنس پلاستیک و توانایی سبکی و حمل آسون همراه خوبی واسه انجام حرکات قدرتی، استقامتی و حتی کششی و انجام حرکتای بدنسازی، رزمی و پیلاتسه. این کشا در رنگا و ضخامتای جور واجور در بازار هست که با در نظر گرفتن رنگ اندازه قدرت اون فرق داره.

دمبلا 

یکی از قدیمی ترین وسیله‍ های ورزشی دمبله. جالبه بدونین که قدمت به کار گیری دمبل به ۲ هزار سال قبل برمیگرده. دمبل وسیله ایه که در تقویت و افزایش حجم و کارایی عضلانی بسیار موثره. کلا دمبلا دو نوع هستن، دمبلایی با وزن ثابت و دمبلایی با توانایی تنظیم وزن که نوع دوم از نوع اول ارزون تر هستن. وزن دمبلا از ۲۵۰ گرم تا ۵۰ کیلوگرم فرق داره. خرید چند عدد دمبل با وزنای متفاوت کارایی خیلی بالایی واسه شما می تونه داشته باشه.

تشک یا مت

داشتن یه مت یا زیرانداز به حفظ تعادل و سر خوردن واسه انجام حرکتای یوگا و پیلاتس که بدون کفش انجام می شن، کمک زیادی می کنه. اما شاید ندونین که این تشکا واسه انجام حرکات شکم و پهلو، شنا و بقیه حرکتایی که لازمه شما دراز بکشین، لازمه. هنگام خرید مت علاوه بر جنس اون به قد و ضخامت مت توجه کنین. ضخامت مت باید دست کم ۵ سانتی متر و متناسب قد شما باشه حمل اون شما رو دچار مشکل نکنه.

مدیسین بال

یکی از ابزارای ورزشی عالی واسه انجام حرکات مخصوصا در منزل، مدیسین باله. این توپ با وزنا و رنگای جور واجور ساخته می شه. فشاری که این توپ روی عضلات شما وارد می کنه خیلی زیاده؛ پس متناسب با وزن و آمادگی خود، وزن توپ رو انتخاب کرده و قبل از به کار گیری اون به طور کامل آماده تمرین باشین چون انجام تمرینات کششی و پرتابی با این توپ امکان آسیب داره.

توپ تعادلی یا توپ سوئیسی

توپ تعادلی یا توپ سوئیسی واسه انجام تمرینات قدرتی، تعادلی و تقویت انعطاف پذیری بدن در خونه و باشگاه به کار برده می شن. با به کار گیری این توپا می تونین ورزشای زیادی رو در فضای کوچیک انجام بدین و به اندام ایده آل خود برسین ضمن اون که انجام حرکات با توپ سوئیسی آسیبی به بدن شما وارد نکرده و عضلات خیلی از بدن شما رو درگیر می کنه.

جنس این توپا بسیار لطیف و مقاومه؛ پس اصلا نگران پارگی و ترکیدن اونا نباشین. 

از توپ سوئیسی می تونین در انجام ورزشای یوگا، پیلاتس و ژیمناستیک استفاده کنین و واسه خرید اونا دقت کنین؛ توپی که خریداری می کنین، سالم بوده و اندازه اون متناسب با قد شما باشه.

.

منبع : kalleh.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *