ابزارهای شیطان و دوره آخرالزمان | بیماری

:  

اگه دوره آخر رو دوره سلطه فرهنگ شیطانی بنامیم، سخن به زیاد نگفته ایم؛ دوره ای که شاخص عمومی جهت گیریا و حرکتا به سمت اهداف، اهداف و برنامه های شیطانیه….

چند قرنیه، شعار « خدا مُرد» نیچه اولویت برنامه ریزیا و روشای هدف دار شده؛ اما این وسط بعضی از خلقیات و رفتارهاست که بیشتر از دیگر رفتارها و اصل مورد اقبال و توجه قرار گرفته. اینجا نگاهی خلاصه به دنیای دور و بر خود میندازیم:
تفاخر
دیدیم شیطان در اول نافرمانی خود در برابر خدا اینجور گردن کشید که من بهتر از اویم منو از آتیش آفریده ای و اونو از گِل. این خُلق از مهم ترین خلقیات آخر الزمانی مردم شده و افراد با تموم قوا به دنبال خود برتر نمایی در مقایسه با بقیه افتادن. چیزی که به دنبال تکاثر و زیاده طلبی اتفاق میفته و در واقع ایجاد کننده ظهور رفتار زیاده خواهی در آدم می شه، بعضی وقتا خود حب دنیاست؛ ولی در خیلی از موارد در مقایسه با داشته های دیگه و فخر فروشی به اونا معنا پیدا می کنه. آدما زیاده خواه می شن تا به بقیه فخر بفروشن که ما بیشتر از شما داریم و از این جهت بالاتر از شماییم.

حرص، زیاده خواهی و تکاثر
تکاثر یا زیاده خواهی در حالتی اتفاق میفته که شخص بیشتر از چیزی که رو نیاز داره، طلب و واسه به دست آوردن اون تلاش کنه. آسیبای به وجود اومده به وسیله تکاثر به حدیه که یه سوره از قرآن به اون اختصاص یافته و درجایی دیگه هم نمونه زندگی دنیوی خونده شده و اینجور اومده:
« اعملوا انما الحیاه الدنیا بازی و لهو و زینه و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد کمثل غیث اعجب الکفار نباته ثم یهیج فتراه مصفرا ثم یکون حطاما و فی الاخره عذاب شدید و مغفره من الله و رضوان و ما الحیاه الدنیا الا متاع الغرور؛
بدونین که زندگی دنیا، واقعا، بازی و سرگرمی و آرایش و فخرفروشی شما به همدیگه و فزون طلبی در اموال و فرزندانه. [مثل اونا] چون مثل بارانیه که کشاورزان رو رُستنی اون [ باران] به حیرت زدگی اندازد. بعد [ اون کشت] خشک شه و اونو زرد بینی، اون گاه خاشاک شه و در آخرت [دنیا پرستان رو ] عذابی سخته و [مۆمنان رو ] از طرف خدا آمرزش و خشنودیه و زندگانی دنیا جز کالای گول زننده نیس.»
از جمله ابزارهایی که با اون تنوع طلبی، معنا و نمونه پیدا میکنه، فرهنگ مُده. از مد میشه به تقلید جاهلانه و جهالت مدرن یادکرد که شخص بی توجه به نیاز، از روی زور و حتی علاقه و سلیقه خود، فقطً براساس چیزی که مدسازان یا وسایل تبلیغاتی واسه اون تعریف می کنن، مطلوب و محبوبش می شه
معنی سرمایه با مجموعه تحولاتی که به دنبال رنسانس داشته مهمترین نمونه تکاثره.
یکی از ویژگیای باحال دنیا که در آیات و روایات به اون اشاره شده اعتباری و غیر واقعی بودن دنیاست. با در نظر گرفتن سلطه جدی فضای مجازی و سایبری بر زندگیا در این روزا، زندگیای مردم سراسر زمین به سمت مجازی شدن پیش میره و خودنمایی و زیاده طلبیا در این میدون معنی می شه. آدما تموم تلاش خود رو می کنن که با دزدی اموال و ضایع کردن حقوق بقیه، دزدی و سرقت، آمیختن حلال و حرام، نپرداختن حقوق واجب، مانند خمس و زکات یا پرداختنیای لازم و موظف مانند صدقه، فقطً به دنبال اضافه کردن صفرهای حسابای خود در بانکا هستن.

تنوع طلبی، مصرف زدگی و مدگرایی
یکی از روحیاتی که در قرآن، قوم بنی اسرائیل رو با اون وصف کرده، تنوع طلبیه. در دوره ای که اونا با حضرت موسی(علیه السلام) در حال سفر از مصر بودن، خدا به اونا مرحمت کرده و غذاهای بهشتی واسه اونا از آسمون می فرستاد تا رنج کشیدن بار غذا رو بر دوش تحمل نکرده و بتونن سریع تر حرکت کنن. پس از یه مدت، اونا در آخر جسارت و روشنی به موسی (علیه السلام) گفتن: به خدا بگو ما نمی تونیم به یه غذا صبر و عادت کنیم از خدا بخواه واسه ما عدس و پیاز بفرستد تا تنوع در اون ایجاد شه. این روحیه تنوع طلبی تا صدها سال اختصاص به یهود و بنی اسرائیل داشت تا اینکه با رنسانس، روال یهودی سازی جهان دنبال شد و این روزا فرهنگ قوم یهود مبنای تموم رفتارها و اصل گشته؛ بی اینکه خیلی از ما متوجه اون باشیم.روحیه تنوع طلبی رو در میان ما جاری ساخته ان تا با مصرف گرایی ما چرخ صنعت و تولید اونا رونق بیشتری پیدا کنه اینطوری ما هم بیشتر از پیش در فرهنگ یهودی خداگریز، غوطه ور میشیم.

عنوان زدگی (حب جاه و برتری جویی نوین)
جاه طلبی از جمله خصایص و خلقیات شیطانیه که مبنای بسیاری مفاسد هستش. در زندگی مدرن با تأسیس ادارات، نه هادها و مۆسسات ، این فرصت واسه همه جفت و جور شد که عنوان داشته باشن و این عنوان مبنای تفاخر نسبت به هم قرار گیرد. عنوانا در ساختارهای سازمانی رتبه پیداکردند و اگه کسی رو این روزا با رتبه و عنوان و مقامی پایین تر از چیزی که حکم کارگزینی اش تعریف کرده، خطاب کنن، توهین غیر قابل بخشش و گذشتی هستش و حتماً باید با اون برخورد شه! اخلاقی که شدیدا در قرآن مورد نهی قرار گرفته.

تجمل گرایی
خدا زیباست و زیبایی رو دوست داره، اما گاه زیبایی گرایی تموم توجه فرد رو به خود جلب می کنه و بهونه ای واسه تفاخر و خودنمایی می شه. این روحیه هم مصرف زدگی، اسراف و تبذیر رو به دنبال می آورد. ترکیب تنوع طلبی، تجمل گرایی و مدزدگی، فرهنگی رو به دنبال می آورد که فرد، تموم هم و غم زندگی اش رو در خرید و نمایش چیزی که خریده و خود برتر نمایی خلاصه می کنه. این سبک یکی از مۆثرترین راه های غفلت از خدا و یاد خداس. دلیلا و آثار مختلفی رو واسه تجمل گرایی میشه شمرد؛ مثلاً یکی از اونا چشم و هم چشمیه.

مدگرایی (جهالت مدرن) و تبلیغات زدگی (تقلید نوین)
از جمله ابزارهایی که با اون تنوع طلبی، معنا و نمونه پیدا میکنه، فرهنگ مُده. از مد میشه به تقلید جاهلانه و جهالت مدرن یادکرد که شخص بی توجه به نیاز، از روی زور و حتی علاقه و سلیقه خود، فقطً براساس چیزی که مدسازان یا وسایل تبلیغاتی واسه اون تعریف می کنن، مطلوب و محبوبش می شه.

غرب زدگی (تغییر قبله اعمال و آمال)
زیباترین و بهترین رنگ واسه زندگی و زندگی بشر، رنگ خداییه و کعبه نمادیه که ما این جهت رو گم نکنیم و زندگی رو براساس اون جهت دهی کنیم. در دوره مدرن جهت خیلی از پیروان ادیان، مذاهب و ملل جور واجور جهان یا به تعبیر دقیق تر عموم اونا به یه سو شده و همه مناسبات زندگی ما رو رسانه ها، آزمایشگاها و گویندگان و نویسندگان غربی تعیین می کنن. همین قدر که گفته شه طبق آزمایشای انجام شده در آزمایشگاهای آمریکا یا فلان کشور اروپایی به اونقدر نتیجه رسیدن، واسه ما کافیه تا اونو خیلی راحت قبول کنیم. حال اگه واسه ما مسلمانان روایات معتبر و گاه زیادی در خلاف این ادعا وجود داشته باشه. چیزی که کنار گذاشته می شه روایته نه یافته های آزمایشایی که معلوم نیس واقعاً انجام شده یا تبلیغات رسانه هاست. این خوب نشون میده که قبله اعمال کجاس. علاوه بر اون واسه خیلی از مردم سفر سیاحتی، اقامتی یا مهاجرت به کشورای غربی آرزویی بزرگ شده که به دنبال برآورده ساختن اون هستن.
یکی از ویژگیای باحال دنیا که در آیات و روایات به اون اشاره شده اعتباری و غیر واقعی بودن دنیاست.با در نظر گرفتن سلطه جدی فضای مجازی وسایبری برزندگیا دراین روزا،زندگیهای مردم سراسرزمین به سمت مجازی شدن پیش میره وخودنمایی و زیاده طلبیا درین میدون معنی می شه.آدما تموم تلاش خود رامی کنن که با دزدی اموال و ضایع کردن حقوق بقیه،دزدی و سرقت،آمیختن حلال وحرام،نپرداختن حقوق واجب،مانند خمس وزکات یا پرداختنیای لازم و موظف مانند صدقه، فقطً به دنبال اضافه کردن صفرهای حسابای خود دربانکها هستن
خودخواهی، بی دردی، بی تعهدی، سردی احساسات و تغافل
یکی از ویژگیای شاخص و شایع دوره ما، مشغول شدن آدما به خوده. اون قدر مردم به خود مشغول شدن که دوست، فامیل، آشنا و … همه در حاشیه قرار گرفتن. هجمه اخبار و اطلاعات در حدیه که از شنیدن بدترین اخبار، مانند آوارگی بیست میلیون نفر در سیل پاکستان، کشته شدن یه میلیون عراقی به دست آمریکاییا و معلول شدن هزاران کودک و بزرگسال در طول این چند سال، نسل کشی مسلمانان به دست صربا و ده ها و صدا خبر دیگه، فقطً ما رو ناراحت می کنه و بس. بدون این دست اون دست کردن هم اگه خبری بشنویم، لبخند بر لبانمان می شینه.

خردگرایی جانشین خداگرایی
در طول قرون متمادی، انبیای الهی نه فقط پیامای الهی الهی رو واسه زندگی پس از مرگ به آدما ابلاغ می کردن که هر چیزی که رو اونا واسه زندگی در زمین، بدون نیاز داشتن هم به آدما می آموختند. به استناد روایات تاریخی نقل شده از اهل بیت (علیهم السلام) تموم علوم لازم بشر در میدونای نظری و فناوری به دست انبیا واسه آدمی آورده شده به دنبال رنسانس تمدنی بنا نهاده شد که براساس خداگریزی و خدا ستیزیه وتلاش می کنه همه چیز رو براساس مقصد نوین زندگی که همون بندگی نفس و شیطانه با شعار خردگرایی و وسیله آزمون و خطا به هر قیمت، حتی پوچی نسلای زیاد، همه چیز رو بازنگری و نوزایی کنه. در این راه چه مقصد و چه راه حرکت و وسایل مورد استفاده در طول راه همه و همه غیر خدایی ان.

نوزایی معاصی در پرتو رسانه ها
رسانه ها مهم ترین وسیله گسترش فرهنگ نوین غربیه؛ فرهنگی که الان شرق تا غرب عالم رو متأثر از خود ساخته و تموم جهات جغرافیایی جهان از نظر فرهنگ، غربی شدن. اینترنت، ماهواره، تلویزیون و .. از سویی واسه تحقق حاکمیت شیطان به گسترش فساد و فحشا از هر روش ممکن تلاش کردن و از طرف دیگه، بعضی گناه ها مانند دروغ، غیبت، تهمت و افترا، نمامی ( سخن چینی) و … با به کار گیری وسیله رسانه دچار تغییر مفهومی شده و واسه خیلی از مردم به طور کامل عادی شده.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *